Zonnebloem

De Zonnebloem

De Zonnebloem is er vooriedereen met een lichamelijk beperkingvanaf 18 jaar. Wie je ook bent en wat je ook graag doet. De afdelingMontfoort/Linschoten is officieel gestart in 1952 en nog steeds een zeer actieve plaatselijke afdeling metenthousiaste vrijwilligers. Samen streven we ernaar dat onze gasten/deelnemers kunnen genieten van de leuke dingen in het leven. Of je nu ziek of gezond bent. Eenlichamelijk beperking hoeft wat ons betreft geen belemmering te zijn. Onze inzet gaat verder dan "op stap te gaan met iemand in een rolstoel"

De Zonnebloem Montfoort/Linschoten organiseert tal van activiteiten en deze zijn zeer gevarieerd zoals een lentelunch, dagtocht met de bus, winkelen, film/video middag, kleinschalige uitjes, herfstbingo, bezoek tuincentrum, etc. Onze vrijwilligers doen ook bezoekwerk aan huis. Dit kan zijn: gezellig bijpraten onder het genot van een kopje koffie/thee, een wandeling maken. Of misschien zelfs samen een hobby oppakken.

In de vakantieperiode gaan wij, als het weer het toe laat, rolstoelwandelen met 15 gasten. Wij hebben verschillende particulieren adressen waar wij een tussenstop maken en daar worden onze gasten verwend met een hapje en een drankje.

Om de kosten voor onze gasten/deelnemers zo laag mogelijke te houden zijn we aangewezen op donateurs, sponsoren, giften en de opbrengst van onze jaarlijkse zonnebloemloterij. Lions ’t Stigt organiseert op 2de pinksterdag al vele jaren een fiets/wandeltocht en de opbrengst komt ten dele ten gunste van De Zonnebloem. De gelden die wij ontvangen besteden wij aan onze gasten omdat ons uitgangspunt is dat een fysieke beperking geen extra kosten met zich mee mag brengen. De Zonnebloem Montfoort/Linschoten wenst u veel wandel en fietsplezier

Sjaak Berends
Voorzitter Zonnebloem Montfoort/Linschoten