08/03/2023

Memorials Montfoort

Lions halen geld op voor Het Bakkershuis

Op donderdag 2 maart vond er een infoavond plaats over 't Bakkershuis, het laagdrempelige ontmoetingscentrum voor mensen met geheugenklachten en beginnende dementie in Montfoort. Tijdens deze avond werd er door de Lions het Stigt een check overhandigt aan Marjon de Jong, de drijvende kracht achter dit initiatief. Het geld was opgehaald tijdens een van de mosselavonden.

Het Bakkershuis is een plek waar het tempo lager ligt dan in het dagelijks leven, maar waar voldoende uitdagingen zijn om mee te blijven doen. Deelnemers en vrijwilligers organiseren de dagelijkse activiteiten, met ondersteuning van professionals. Het Bakkershuis werkt samen met verschillende teams binnen SWOM en externe partijen, zoals de casemanagers dementie van de Rijnhoven, de wijkteams, praktijkondersteuners en huisartsen in Montfoort en Linschoten.

Het Bakkershuis is meer dan zomaar een plek in onze gemeente. Het is een veilige haven waar mensen zich thuis voelen, waar ze gewaardeerd worden om wie ze zijn en waar ze hun ervaringen kunnen delen met lotgenoten en geliefden. Het is duidelijk dat dit bijzondere initiatief een vaste plek verdient in Montfoort!

voor meer info kijk op: https://www.swomontfoort.nl/t-bakkershuis