04/06/2023

Op de zonnige vrijdagochtend van 26 mei, organiseerde de Lions Club het jaarlijkse fietsexamen voor basisscholen in Montfoort. Met veel enthousiasme legden de kinderen uit groep 7 van verschillende scholen, waaronder de Hobbitstee, Het Kompas, De Heeswijk, Timotheus, Howiblo en Graaf Jan, hun praktijkexamen verkeer af.

Gekleed in opvallende oranje hesjes met hun eigen rugnummers begonnen de kinderen aan hun fietsroute door Montfoort. Hulpouders stonden langs de weg op verschillende controleposten om de kinderen te beoordelen. Ze maakten aantekeningen over hun prestaties.

De Lions Club heeft sinds 2018 de organisatie van het fietsexamen op zich genomen, in samenwerking met ervaren mensen zoals Roel Methorst en Eric Jan Hagoort. Na het voltooien van de route werden de kinderen beloond met wat lekkers, uitgedeeld door Jeroen en Onno.

Alle kinderen slaagden voor hun fietsexamen, wat zorgde voor een voldaan gevoel bij de Lions Club. Het evenement was een succes en heeft bijgedragen aan de verkeersveiligheid van de kinderen in Montfoort.

Met een stralende zon en de betrokkenheid van ouders, vrijwilligers en de Lions Club was het fietsexamen een geslaagde en belangrijke gebeurtenis voor de kinderen en de gemeenschap van Montfoort.